”Inget nytt under solen”, eller…

Blogg + skolfolk = vanligt förekommande
När jag läser något blogginlägg här och där, nu och då tänker jag som så: Jag har inget att tillföra, allt är redan formulerat. Punkt.

Men alla mina tankar är ju ett resultat av omvärldens alla intryck och införlivade, omarbetade och ibland kryddade med ett stänk av nytänk, tänka sig!

Så, kära blogg, det är här som mina nya, gamla och nygamla tankar kan få gro…

IMG_0418

Det här inlägget postades i Tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till ”Inget nytt under solen”, eller…

  1. Gunnel Thydell skriver:

    Jag känner igen tanken om att allt är tänkt, sagt och skrivet. Hur det ska vara möjligt att vara originell, nyskapande och varför inte genialisk har hindrat mig länge. Till exempel slutade jag skriva dagbok efter att ha läst Barbro Lindgrens fina serie Jättehemligt, Världshemligt och Bladen brinner, för så kunde ju inte jag skriva och dessutom hade jag ju aldrig sett en gubbe från Beckis eller en blottare, så vad hade jag att säga… Det har gått över nu, och trots den överhängande risken att reproducera stora och små tänkares tankar slänger jag ur mig allt möjligt, nästan helt utan självcensur.Det är skönt! Låt dina tankar spira och slingra sig i bloggens mylla, Ann-Gerd!

    • Strössel skriver:

      Tack, stödjande DU! Det var precis en sådan pepp jag behöver…Gödning, tålamod och bärkraft…Som sagt; myllan innehåller oändliga beståndsdelar!

  2. Ida Peters skriver:

    Håller med föregående talare. För även om det inte pinfärska nyheter så är det ändå viktigt med reproduktion. Sharing is caring! Ju fler som delar, desto större är sannolikheten att fler blir nådda. Keep up the good work 🙂

Kommentera

