Gammal skåpmat; stUv-ning

Här följer nu tredje delen av ledord som genomsyrar mitt skolliv och den läromiljö jag vill vistas i. Dessa ord kan vart och ett innehålla mer eller mindre. Associationerna lever sitt eget liv men har en etikett. Alltså varje ord är ett konglomerat, ett koncentrat, en reducering. Associera du med!

Här följer nu några ord i U-delen i denna STUV-ning:

Undran…Under-visning…Utomhus…Utvärdering…Utveckling

Mitt favoritord här är under-visning. Jag väljer att tolka ordet som om det gäller att visa på under/mirakel/sammanhang! Alltså att under visa…Det gäller allt från att upptäcka den lilla, lilla larven och fascineras av den, till att njuta av ett musikstycke, måla en blomma med pistill och ståndare, ana kosmos storhet, förstå ett matematiskt sammanhang. Mikrokosmos – makrokosmos. Ja,  livets alla under!!!

576725_10151545195590889_1663298997_nFotot är en oredigerad närbild av en praktvallmo i solsken…

Annonser
Det här inlägget postades i Tankar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s