Klokt sagt: No 6

”Sin mening får livet av alternativet.”

Kanske låter innebörden i orden lite väl drastiskt…Jag menar inte att jag pratar om ”dööööden”. Jag menar att jag lyfter LIVET och alla dess möjligheter. I samvaro med växande människor kan det vara på sin plats att gjuta in en känsla av att:

Just NU finns DU!

Att detta är oerhört STORT och FANTASTISKT i ordens rätta bemärkelser!

Att just DU föddes! Att just DU är DU! Att JAG är JAG! Att just VI får mötas här och nu! Att vi går tillsammans på den här planeten som svävar i den oändliga rymden. Det är STORA tankar! Kanske kan vi då även känna lite ödmjukhet och,  ja, rentav tacksamhet!

9238428765_0f3f99de36_b

Tack för bilden: Jonas Ginter

PS! Detta hänger också samman med att jag väljer att se på ordet under-visa, som att visa under/mirakel/sammanhang.

Se blogginlägget: https://anngerdnyberg.wordpress.com/2013/11/18/gammal-skapmat-stuv-ning-3/

Det här inlägget postades i Klokt sagt, Tankar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

