Låt tusen blommor blomma

Många unga människor har jag mött… (Vi kan även kalla dem ”barn” eller ”elever”).
Mycket om livet har de lärt mig och många erfarenheter har jag delgivits…
Likt vallmon i det gröna har de lyst upp och fått mig att förstummas, förbluffas och förändras…
Var och en liknande varandra men var och en i sin särart…
Jag slutar aldrig att förundras!

10402762_10152265157605889_2252995496696804046_n

Med tacksamhet ser jag tillbaka på över 40 år på lärarbanan!

Det här inlägget postades i Tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

