Rubrikerna duggar tätt, men…

Skärmavbild 2015-02-25 kl. 11.10.41Skärmavbild 2015-02-25 kl. 11.10.18 Skärmavbild 2015-02-25 kl. 11.14.46

Skärmavbild 2015-02-25 kl. 11.14.30
Skärmavbild 2015-02-25 kl. 11.16.55

Ja, som sagt, det skrivs och skrivs överallt, att betyg i årskurs fyra snarare stjälper än hjälper. Ändå ska en så kallad kompromiss bli en lösning. Hur ska försöksskolorna väljas? Hur ska eventuella kontrollgrupper skapas? Hur giltigt blir resultatet om skolor vars rektorer och pedagoger är för betyg i fyran deltar? Hur relevant blir resultatet om rektorer och pedagoger är mot betyg i årskurs 4?
Frågorna är flera än svaren. Ja, HUR ska det gå till? Spå i kaffesump?

Så här skriver den kloke Christian Lundahl (@DrLundahl) i sin tweet: 

Skärmavbild 2015-02-25 kl. 18.25.12Jag hoppas på att Du kan påverka, Christian!

Läs också, om du vill:
https://anngerdnyberg.wordpress.com/2014/09/13/om-att-mata-och-satta-betyg/

kaffe

credit: <a href=”http://www.flickr.com/photos/49703021@N00/5346367901″>11/365: ”?”</a> via <a href=”http://photopin.com”>photopin</a&gt; <a href=”https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/”>(license)</a&gt;

Annonser
Det här inlägget postades i Tankar, Viktigt! och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s