Om lärande och lärarskap – en serie i tolv delar

7736894556_1a310ee72c_bLärarskap = skapa lärande!

 

Så enkelt är det! Eller…

Efter lite eftertänksamhet kom jag fram till att det ligger ofantligt mycket bakom ett gott lärarskap. Du är ditt eget redskap! Men hur blev du DU och vad har påverkat dig till att vara den lärare Du är?

Efter att ha blivit uppmanad till att beskriva mitt lärarskap har jag nu skrivit 12 inlägg.
Trots det har jag inte skrivit om allt…mycket mer finns att berätta om.
Det kan bli flera inlägg så småningom, för detta med lärarskap kan aldrig bli färdigskapat. Att vara lärare är verkligen att själv leva i ett livslångt lärande!

Lärarskap, vad är det? Forts följer…

På vad/vem vilar mitt lärarskap no 1: Lev Vygotskij

På vad/vem vilar mitt lärarskap no 2: KASAM

På vad/vem vilar mitt lärarskap no 3: Giraffspråket

På vad/vem vilar mitt lärarskap no 4: Neuropedagogik

På vad/vem vilar mitt lärarskap no 5: Relation

På vad/vem vilar mitt lärarskap no 6: Konkretisering

På vad/vem vilar mitt lärarskap no 7: Språkande/läsutveckling

På vad/vem vilar mitt lärarskap no 8: Humor

På vad/vem vilar mitt lärarskap no 9: Sinnena

På vad/vem vilar mitt lärarskap no 10: Tillit

På vad/vem vilar mitt lärarskap no 11: Gemensamma referensramar

På vad/vem vilar mitt lärarskap no 12: Självkänsla och hopp

flicka

Tack för fotot!

Det här inlägget postades i Lärarskap och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

