Tål att tänkas på

Läste denna artikel varifrån jag saxat följande utdrag:

FullSizeRender-55FullSizeRender-54

Frågorna hopar sig:
Hur gör vi i skolan för att förmedla att tempot i lärandet kan behöva se olika ut?
Hur får vi acceptans för att ett mätvärde vid ett specifikt tillfälle vid en viss ålder inte behöver vara det värde som eleven bär med sig i ett längre perspektiv?
Utslagning är inget skolan ska syssla med, eller hur?

Skärmavbild 2014-04-12 kl. 21.01.28

 

Annonser
Det här inlägget postades i Tankar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s